Wat is het belang van een mooie verpakking?

creatieve verpakkingen

 

De verpakking is een belangrijk onderdeel van uw product. In de meeste gevallen is het de verpakking die de consument als eerste ziet van een product. De kleuren, het design en de vorm van de verpakking zijn allemaal factoren die meespelen bij de keuze van de klant om uw product wel of niet aan te schaffen. Er zijn zelfs onderzoeken die beweren dat de verpakking net zo belangrijk wordt gevonden als het merk door de consument. Met een goed doordachte verpakking kun je een bepaalde eersteklas kwaliteit meegeven aan het product. Hierdoor zouden consumenten prijsstijgingen tot wel 50% kunnen tolereren.

CREATIEVE VERPAKKINGEN VERKOPEN BETER! GEEF HEN DUS DE AANDACHT DIE ZE VERDIENEN.

Toch wordt aan de verpakking over het algemeen niet heel veel aandacht besteed. Brandmanagers en marketeers houden zich liever bezig met de positionering en promotie van het product, terwijl bewezen is dat de verpakking een grote impact kan hebben op de verkoop van het product. Met een verpakking kan je zelfs een meerwaarde en beleving creëren rondom een product. Dit is wat marketeers normaal gesproken proberen te doen door een leuke positionering, maar soms kan het veel simpeler dus.


Als je aandacht gaat besteden aan de verpakking is het belangrijk om te weten waar het product in het schap van de winkel komt te liggen. Het is namelijk essentieel dat het product door zijn contrast tegenover andere producten in het oog valt bij de consument. Als je het product een luxe uitstraling wilt geven zijn matte kleuren en organische materialen de beste keuze. Ook een blinkend zwarte verpakking kan een gevoel van exclusiviteit oproepen bij de consument. Maar niet alleen het uiterlijk, ook het gevoel bij aanraking of het geluid dat je hoort van de verpakking kunnen de keuze van de consument beïnvloeden.

WENST U OOK VERPAKKINGEN OP MAAT? AARZEL DAN ZEKER NIET OM ONS TE CONTACTEREN.

Contact

Neem vrijblijvend contact met ons op om meer info te verkrijgen over o.a. onze diensten.